Küçük profesyoneller sahnede rüzgar gibi esti

Müzikle İç İçe Büyüyen Çocukların Gelişimi

Araştırmalar, müzikle iç içe büyüyen çocukların zekâ ve sosyal gelişimlerinin olumlu yönde etkilendiğini gösteriyor. Özellikle okul öncesinde enstrüman çalan çocukların duygusal ve dil gelişiminde daha fazla fayda sağladığı, bilişsel açıdan da avantaj sağladığı ortaya konmuştur.

İstanbul’da bulunan Aleaddin Yavaşça Güzel Sanatlar Lisesi öğrencileri, son günlerde düzenledikleri bir etkinlikte sahne aldılar. Sahnede, lisenin öğrencisi olmayan ancak 7 ila 18 yaşları arasında değişen tam 62 kişilik dev bir orkestra yer aldı. Orkestranın başında ise lisenin müzik öğretmenleri Gülen Demirbağ ve Yunus Emre Demirbağ bulunmaktaydı. Öğrenciler, performanslarını öğretmenlerine armağan etti.

‘Güzel Sanatlar Liseleri Sanatseverlere Açık’

Gösteri öncesi Aleaddin Yavaşça Güzel Sanatlar Lisesi Müdürü Erçevik Orman ile bir araya geldik. Orman, güzel sanat liselerinin sanatla ilgilenen öğrencilere kapılarını açtığını belirterek, “Mustafa Kemal Atatürk’ün izinde yürüyen öğretmenler olarak sesimizi duyurmak istiyoruz. Öğretmenler Günü bizim için önemli. Lisemiz lise olduğu için etkinliğimize lise öğrencileri ile sınırlı kaldı. Ancak özel olarak iki ilkokul öğrencimiz de katıldı. Farklı bir renk ve ses katmak istedik” dedi.

Alaeddin Yavaşça Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Başkanı Yunus Emre Demirbağ: “Müzik bir matematiktir ve insanı etkiler. Ruhsal sorunları olan hastalarda müzik terapisi kullanılıyor. Müziğe duygularını aktaran çocuklar duygusal ve zihinsel açıdan gelişme gösteriyor. Okulumuzda toplu ve bireysel derslerimizin yanı sıra stüdyomuzda kayıtlar yapıyor ve Youtube’da yayınlıyoruz.”

Gösteride sahne alan en genç sanatçılardan biri olan 7 yaşındaki Maya Karabacak, Erol Evgin’in “Söyle Canım” adlı şarkısını seslendirerek, “4 yaşından beri şarkı söylüyorum. Öğretmenlerimi çok seviyorum. Beni ekibe dahil ettikleri için teşekkür ederim” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir